Sandy goes nurse?! ; )

Lite sjuka drömmar jag drömmer alltså..

Här för någon dag sen var det så att jag fick ett telefonsamtal av Petra som snällt frågade om jag inte kunde ta hennes pass?
Då frågade jag lika snällt, Vadå för pass?
Jo, du vet här på sjukan, inatt.. De är inge svårt, du klarar de galant..
Jo men visst svarade jag, jag menar klart man ställer upp för en kompis liksom!
okej bra, var här kl sju då typ?
okej, vi ses!

Så befinner jag mig på sjukan och ska börja mitt pass..
Jag får en tok-snabb genomgång och en massa folk står och påpekar " det här klarar du, det klarar du - inga problem"

Det enda jag tänkte på när jag såg patienterna i salarna var " Stackars patienter, stackars patienter - dom kommer dö inatt, dom kommer dö inatt"

Men i allafall så klarade jag natten, och patienterna levde.
Och... Jag fick en FEET lön!

Tur att det bara var en dröm, För de inlagdas skull ;D

Men jag säger då det gott folk, jag kan vara snäll och trevlig och ställa upp på det mesta.. Men att se mig som en sjuksyster, det kommer nog aldrig hända!

Kommentarer:

1 Petra:

HAHAHA! Skönt att höra att det inte bara är min hjärna som är koko när jag sover! : )

Kommentera här: