Dagen efter första advent..

Ja, så var vi här, dagen efter "starten på julen". Vi började att fira in den kommande julen med en weekend i Stockholm, där vi på torsdagen hade sushi på agendan - och att sova då vi tog kvällsflyget ner. Fredag startade med shoppingrunda på Drottninggatan, love it. Älskar storstadspulsen! Träffade gamla kollegor, (och även nuvarande - världen är så liten), bytte hotell, mötte upp Minnanana, drack vin på hotellet, och på tal om vin.. Det köpte jag på systembolaget, då älsklingen sa att det fanns ett rätt nära hotellet, springer dit halv fem fredag eftermiddag och inser att man ska ta en kölapp?! Halåå, har inte alla systembolag självplock? Tydligen inte.... SUCK. Mer än en gång höll jag på att lämna stället, men höll mig kvar...Sorry, blev en liten avstickare där, men var verkligen chockad.. Vad mer gjorde vi? Jooo, åkte in till stan, mötte upp Lisa på Pong - en supergod asiatisk restaurang med dumplings, sushi, thailändsk och kinesisk mat - fräsht och gott! Där käkade vi buffé och fortsatte vinintaget. Då Lisa blivit mamma precis var vi tvungen att åka hem o rasta lilla Chloé, sötnöten där. Barrunda stod på schema (klubbrunda) - började på Berns & avslutade på Solidaritet, riktigt kul kväll med tjejorna ( och AÖ+1 som kom med på ett hörn) Lördag mötte jag upp Hanna (aka Campus-Mormor) för en fika i stan, myspys att äntligen få ses (var väl 1 år sen du var till Jordan?) gick turiststråket genom drottninggatan & in i Gamla stan för liite julmarknad - sedan skulle jag ut till Skansen, och tog då en promenad till djurgårdsbron där Rick, Kamilla & Johan väntade. Vi gick på skansen julmarknad, drack glögg och provsmakade korv.. gott! Avslutade denna kväll med hela familjen Burman på Stadshuskällaren då vi intog årets andra julbord för mig! Trevligt & jättegott! Kalixkorv, vad är det? Det var en trevlig helg, som avslutades på vikingen i Kalix tillsammans med A&T, mat & vin. Förra veckan köpte vi sackosäckar á la fatboy-style som vi har placerat vid trappen, supermysigt. Mitt nya favvoställe.. Så här ligger jag nu o smuttar på min thekopp och ägnar mig åt total egentid, mailar lite, bloggar lite, ska läsa lite bok innan jag somnar.. Mys!

Kommentera här: