Vintermorgon @ Capen

Sovit väldigt gott, drömt konstigt, men vaknat oroligt. Har jag försovit mig? Har klockan ringt? Vad är klockan? Var är jag? När börjar jag? Har jag ätit frukost? 

Nu känns allt mycket bättre, plöjt igenom en proppfylld inbox som krävde många funderingar och svar! Nu är det gjort, och jag känner att jag inte kunde starta morgonen på ett bättre sätt än jag gjort här i frukostrestaurangen. 

Promenad var egentligen tanken, men när jag såg hur mycket snö som kommit och drivit samt hur mycket det fortfarande blåser så kände jag inte för att stressa iväg på någon morgonpromenad som skulle suga energi. Tar det imorgon istället, plus att om jag inte känner mig allt för hängig ikväll så kan jag träna efter jobbet. Just nu fryser jag och nyser. 

Vi går mot ljusare tider, det märks verkligen när man pendlar. Som värst har det varit kolsvart redan efter 13.00 på vinterdagarna, nu är det ljust till närmare 17.00. Då blir man glad :) Hatar att köra bil i mörkret, när man ser i ljuset hur fruktansvärt mycket renar som klänger längst med E4:an.
För er kära gamla RL vänner o dyl som läser, mellan Kalix (där jag bor) och Haparanda (där jag jobbar) är det ca 6 mil enkelväg (dörr-dörr). Som läget är nu försöker jag sova över i Haparanda så mycket som möjligt för att slippa pendla, det tär på psyket och tar rätt så mycket tid av min fritid & energi! :)

Kommentera här: