Längtan till lyxfredag

Alltså, imorn is the day! 
 
Sedan i söndags har jag längtat till Fredagen. Att det är lovat det här kanonvädret gör att det känns ännu bättre. 
Morgonen är det eventuellt planerat lite jobb, alternativt i kombination med en liten prommis ner till campingen. 

Tycker dock det är sjukt svårt att klä de små liven i den här hettan, håller ni med, mammor & pappor?  
Man vill inte att dom skall svettas, samtidigt om det blåser så vill man inte att dem ska ha för lite kläder, medans det i vagnen är helt vindstilla. Suck suck. :) 
Btw, har köpt ett parasoll till vagnen då solen alltid är ivägen. Men hur sjutton använder jag det smidigast? Tycker det är alldeles för stort o klumpigt och likförbannat så hittar solen in ändå! Enklast (när det inte blåser) är att lägga en tunn t-shirt eller tygbit (filt) över öppningen, men för att det inte ska bli för varmt så brukar jag bara ha över halva, vart solen tränger sig in. 

Nog om vagn- & klädbekymmer. Tillbaka till morgondagen! 

Fick en tvåtimmars behandling i julklapp, och nu tycker jag att det är dags att unna mig och min kropp en härlig avkopplande stund. I behandlingen var det alltifrån kroppsskrubb, massage och ansiktsvård. Underbart! 
Ska bli intressant att se om jag lyckas "koppla bort" Py. (Går ju aldrig, men ska försöka att inte oroa mig hur hon & pappa har det) ; ) 

På kvällen ska vi ut och äta, tapasbuffé.  Om det är något jag gillar så är det en bra grillad halvblodig köttbit & smårätter.  Älskar det! Kanske därför det sägs att en reseledare gainar ca 10 kg på en säsong, för oftast i medelhavets destinationer är det just smårätter som serveras - tapas, meze osv. 
I medelhavet är förrättslistan flera sidor lång, och några enstaka (väldigt enkla) huvudrätter som serveras, man lägger fokus på alla förrätter istället. I Sverige tycker jag det är tvärtom. 
Så jag har verkligen längtat till denna fredag. Lyxfredag. Kan nog bli ett glas rosé eller bubbel också. Bara för att. 

Vad har ni för helgplaner? 


 

Kommentera här: