Håller jag på att bli galen?!

Seriöst. 

Plocka, städa, plocka, städa, laga mat, duka fram mat, snabbäta medans förhoppningsvis ett litet rån kan underhålla minstingen samtidigt som man parerar tvååringen från att doppa HELA HANDEN i mjölkglaset (som då oftast dessutom välter), plocka bort maten, diska, städa, plocka, städa, plocka. Hoppsan!! Dags för mat igen, inventera kyl, fixa mat, duka fram, duka av, torka bord (och stol,golv och helst vägg), dammsuga, plocka, städa, plocka, städa. 
Ja ni ser vart jag vill komma va? 

Seriöst alla mamas där ute, håller jag på att bli galen?!! 

Jag känner att när jag är hemma så sjukt mycket är det viktigt för mig, (inte för någon annans skull) att det är hyfsat i ordningplockat. Åtminstone att middagen är bortplockad när det är dags för frukost igen. 

Våren med sitt ljus bjuder på fantastisk vy över dammråttorna.... Och för att inte tala om allt SAND som fastnar under fötterna som både skor & vagnar drar in.  

JAG SPYYYYR! 


.... Och städar vidare! 

// städ- & mattanten

Kommentarer:

1 Sara Weiberg:

Oh I know the feeling! Exakt samma här, känns som om man inte gör annat än att städa! 😝

Svar: Taaack!! :D Fy fan.. Jag kan verkligen inte förstå hur det kommer bli när vi kommer in i "riktiga" livet, då vi BÅDA jobbar och ingen är hemma och städar hela dagarna… Mardröm ; )
Sandy

2 Anonym:

Exakt samma här! Försöker göra upp en plan till storstädning, då jag helt plötsligt tycker vi har jättesmutsigt hemma! Rengöra skåpen, torka ur garderoberna.. Mm plus allt som måste göras varje dag. Skulle behöva en vecka ledigt från jobbet bara för att städa.. Eller är det bara så att nu vill man hellst vara ute så blir man stressad över sllt som behöver göras inne.

3 Henna:

Haha skrattade här när jag läste ditt inlägg. Pratade just med Petter imorse om detta och var så less på allt stök och sand så det är precis samma känsla hos oss kan jag lova. Var faktiskt lite skönt att få höra att andra känner likadant:-) kram på dig

Kommentera här: