Att hålla rastlösheten borta

Idag jobbar jag sista dagen på ett tag, sedan går jag tillbaka till full fokus på mammaledigheten
Gruvar mig redan för den lilla rastlöshet som jag känner är på väg att knacka på dörren....
Dock är det ju alltid när jag är lite "rastlös" jag finner massa nya, spännande projekt. Ex nya affärsideér, loppis, affärsutveckling. Såna saker som min hjärna inte hinner bearbeta mitt uppe i all vardag. 

Ska verkligen försöka att njuta varenda minut och inte känna mig rastlös och tillåta kreativiteten ifall den kommer. Framförallt så ska jag foka på våra promenader, den härliga friska luften, hösten som kommer färglägga naturen, vara ute de dagar som vädret tillåter. 
Umgås med mina härliga vänner, laga mat, exprimentera med lchf-bak (recept utan kokos i alla dess former välkomnas), hålla hemmet i det skick jag vill ha det, tillåta mig att vila när jag känner mig trött, tända ljus och brasor om kvällarna. Må bra & mysa på - helt enkelt! 
 
Sedan när höstregnet börjar ösa ner kanske jag skaffar mig ett träningskort på gymmet och lägger lite mer tid på ren träning.

Jag menar absolut inte att man sitter och rullar tummarna när man är mammaledig, dagarna är fullspäckade med att ta hand om den lilla, men även det blir en vardag och man behöver fylla den med saker som ger energi till både förälder och barn :) 
 
Höst är ju rätt så oftat förenat med höstdepp, men nu ska min lilla stjärna få lysa upp den mörka hösten som kommer om några veckor! 

Vad har ni för planer för att tackla höstens anstormning? 

Kommentera här: