Julresumé

Vilken underbar julafton vi hade. Helt fantatiskt. 
Det var lugnt, stillsamt och så oerhört mysigt hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen också. Vi gjorde upp eld, dukade, pysslade, öppnade julklappar (jag & py) och verkligen bara mådde så gott! 


Efter lunch började folket droppa in. Som mest var vi 24 st. Det gick bra och alla verkade ha trevligt. 

Julklappar fick vi i massor dessutom. Så mycket fina. 

Py fick bland annat en rosa bobby car (succé), massa fina böcker, kläder och även påfyllning av kontot. Det är ju underbart. 

Sen fick jag & Pysan den kommande resan till Spanien i julklapp. och det var sagt att jag absolut inte skulle få några mer julklappar (fr min sida) av min älskade sambo. Men hopsan, julstrumpan innehöll visst ett par coola jeans av han. Herreminget vad han skämmer bort mig, eller oss. 

Tyvärr hann vi inte med att dansa runt granen á la bullerbystyle. Får spara det till nästa år kanske. Vi alla hade fullt upp hela tiden, duka fram, äta god mat, duka av, vänta på tomten, köpa kaffe (katastrof att vi missat det), ta emot tomten, julklappsutdelning, kaffe & fika, lek med nya julklappar, besök av Pys morfar & babushka m familj, så då blev det ryska, engelska o svenska som talades här i huset. ; )  Det gick bra. I det stora hela. 
Kring 20 började folk droppa av och vi däckade nästan ihop totalt kl 22 i sängen. Inte förrän det blev tyst och vi satte oss ner så märkte vi hur slut vi var! 
Pysan trivdes hela dagen, full uppmärksamhet och alla hon tycker om på plats. 
 
Åh, längtar redan till nästa år ♥

Kommentera här: